Perfil Camí dels Bons Homes

El contenido de esta página requiere una versión más reciente de Adobe Flash Player.

Obtener Adobe Flash Player

miércoles, 14 de mayo de 2008

Josep Lluis BITLONIA.COM

L’altra dia van tenir la visitar d’en Josep Lluís, qui ha estat un emprenedor en el món d’Internet i fundador de l’empresa Bitlonia.com amb la qual ell s’ha convertit en un expert en Internet. Tot allò que te a veure amb el present i el futur de la publicitat a Internet, del marketing estratègic en la xarxa i de com influir en els cercadors.

Ens va fer una petita introducció sobre diferents qüestions:

- ¿Como plantejar el marketing en la era de Google?
- Campanyes de marketing d’Internet
- Que esta passant en Internet

Primerament va tracta el canvis en quan a la gent busca agencia per tal generar continguts creats pels mateixos usuaris. Tot això s’aconsegueix en part a que tot està tendint a ser connectat i això provoca una continua interactivitat. Arribem a un put en que la persona esta totalment integrada en el mon interactiu, som una generació que neix amb una connexió.

Del marketing ens va comentar el gran canvi entre 1.0 i 2.0 ja que tot a fet un canvi en quan això. Ens va dir alguns exemples molt clars de la gran canvi que han patit como ara per exemple: la http://www.britannica.com/ o la http://es.wikipedia.org/wiki/Wiki. Son exemples en que públic deixa de ser passiu a actiu. Un altre exemple de marketing es l’anunci de les sabates de nike http://nikeid.nike.com/nikeid/index.jhtml?ref=emealanding&sitesrc=emealanding#home

Amb això s’aconsegueix arribar directament al consumidor i les diferents tècniques que es fan servir sempre sobre els usuaris finals son les següents:

- Card Sorting: Es basa en la observació de com els usuaris agrupen i associen entre ells un numero predeterminat de targes etiquetades amb diferents categories temàtiques del lloc web.
- Focus Group: Es reuneix un grup de persones per indagar sobre les actituds i reaccions en front a un producte, servei, concepte, publicitat o idea. Les preguntes son respostes per la interacció del grup en una dinàmica on els participants es senten còmodes i lliures de xarrar i comentar les seves opinions. Aquí teniu un link d’una entrada que he trobat per Internet e la que explica molt be la tècnica de Focus Group:
http://www.antroposmoderno.com/antro-articulo.php?id_articulo=1124

- Eye Tracking: Seure gent davant de la pantalla per determinar la part on mira l’usuari de la pantalla.

Continguts 2.0 Eines que podem tenir de continguts

Per generar continguts es poden crear: Foros, enquestes per poder personalitza i aconseguir desprès un resultat satisfactori adequant a lo que l’usuari vol. Una frase que ens va comentar arrel d’això es que “Si hi ha problemes son sempre motius bons per poder arribar a trobar la solució”.

Xarxes socials

Quan ens va parlar sobre les xarxes socials ens va comentar el concepte de Path maketing. Aquest consisteix en tenir un mitja per emitir un missatge a tothom per a que aquelles persones que li arriba el missatge facin també d’emissors i l’enviïn a més persones. Aquesta es una tècnica molt utilitzada els EE.UU.

MarketPlaces

Un mercat en l’espai, real o metamorfosi, en el qual el mercat funciona. El terme utilitzat en un context real, això es el “mon real” el qual proporciona productes i serveis al consumidor. Trobem empreses per fer negocis, canals diferents dels tradicionals però que donen gran rendiment.

Com exemple de tot això en va explicar el fenomen que va suposar llençar la web del Gran Via2 amb el nou concepte Shoping 2.0.

eMedia

El fenomen eMedia consisteix en que l’audiència passa dels medis tradicionals a Internet. Això significa que en un futur pròxim la gent passarà les mateixes hores davant d’Internet que de la TV.

La inversions publicitària continua la tendència de la audiència, es multipliquen els medis. Amb tot això arribem a una conclusió, si vols tenir èxit en els teus projectes, hem de fer un estudi molt exhaustiu del que volen els usuaris per després obtenir un resultat òptim.

Dos tipus de posicionar-te en el cercadors

SEO
Search Engine Optimization: El posicionament en cercadors o posicionament web es el resultat de la recuperació d’informació en la base de dades dels grans motors de cerca d’Internet per l’ús de algorismes de cerca de software.

Les eines que milloren el posicionament de la web, per diagnosticar si una web esta preparada o no. Eines com SEO Tools o si voleu encara saber molt més entreu en aquest enllaç i trobareu infinitat d’eines per: Analitzar les paraules claus, comprovar el ranking, comprovar saturació, generador de metas....

Per veure popularitat, per veure la imatge que veuria un cercador de la web... Aquest tipus de pagines tenen una visió de negoci per aconseguir un coneixement, àmbit de publicitat, interès ocult...

Aquí teniu algun link d’eines per trobar el posicionament en cercadors: http://www.ebrandz.com/seo-tools.htm, http://forums.seochat.com/.
Aquí teniu un enllaç per si voleu investigar como sortir anunciat a Google per pagament: https://adwords.google.com/select/Login

Fins aquí l’entrada d’avui, espero que un hagi agradat, ens veiem a la proxima...
Publicar un comentario